Bosch Benvenuto classic piano, 1.4kW wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Bosch Benvenuto classic piano, 1.4kW wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ray1234 28-07-2009

Deze Bosch aangeschaft, aangezien de reviews van het oudere type beter waren als de Saeco.
Er wordt gesuggereerd dat je tussen de (ik geloof) 7 en 12 gram koffie kunt kiezen, maar dit heeft te maken met de Mild en Sterk knop op de machine zelf. dus niks ertussen. crema laagje had toch iets meer gemogen.
Koffie is goed warm, theewater is goed voor thee mee te zetten en dan moet je deze niet te lang laten staan... anders als gekookt water.
Stoompijpje werkt prima, is even uitproberen maar dan lukt het wel, neem wel 1,5% vette melk. heel handig in onderhoud, gewoon de bakjes snel legen en koffie leuten maar. ik heb gemerkt, dat als je net koffie wilt maken, de machine de bonen maalt, en dan komt de machine erachter dat er toch niet genoeg water inzit. (en je vult em dan bij) je ongebruikte gemalen koffie weggooit. hij doet dan niets met de koffie en het process begint dan overnieuw. Ik hou van erg sterke koffie (liefst ristretto), maar met de juiste bonen drink ik nu milde koffie!!!. heb de Simon Levelt en de Illy uitgeprobeert, en zijn allebei goed. Machine gaat na 3 uur niet gebruiken uit.. vrouw dacht 's nachts dat iemand koffie onder aan het zetten was (apparaat spoelt zich 3 uur na het laatste kopje koffie)dus nu zet ik deze na mijn laatste bakje uit. Gewoon een geen gezeur apparaat. Je kunt hiermee alle soorten koffie maken, is een kwestie van schuim/koffie/melk in verschillende verhoudingen. Je hebt dus niet een heel duur apparaat nodig waar de melk inzit. en deze is nog makkelijker in onderhoud ook.

MAR15KA 02-12-2011

Hallo Ray,
Het is al weer even geleden deze review, ben je nog steeds tevreden? Hoe zit het met de duurzaamheid? Wij willen een nieuwe kopen, onze Saeco heeft namelijk voortdurend kuren en we overwegen een Bosch als deze.
Ik hoor het graag.

Groeten, Mariska